Před sepsáním tohoto komentáře jsem se pro zajímavost podívala do několika předchozích úvodníků. V čísle 02/2013 jste se mohli dočíst: „Od první poloviny roku 2011 se pravidelně zmiňuji o nestabilitě vedení Ministerstva dopravy, jsme na konci roku 2013, ministři se nám opět prostřídali a nyní čekáme na dalšího...“ Co k tomu dodat? Mohla bych to celé letos zopakovat, jen bych vyměnila rok 2013 za 2014. Zdá se, že situace je v tomto směru stabilní, bohužel tento způsob stability nemůže snad nikomu vyhovovat. Každému musí být jasné, že vytvářet jakékoli dlouhodobé koncepce v tomto prostředí je téměř nemožné. To se přirozeně odráží i v obsahu několika článků v tomto čísle i ve zprávách o činnosti odborných sekcí České silniční společnosti.
Dozvíte se například, v jakém stavu je projednávání velké novely zákona o pozemních komunikacích a proč chtějí města zapracovat do této novelizace jasnější pravidla pro uživatele jízdních kol.
Jádrem časopisu jsou však především témata odborná, která dopravní inženýrství posouvají vpřed i bez ohledu na politickou situaci. Opět se věnujeme otázkám bezpečnosti dopravy, konkrétně na železničních přejezdech, problematice rozhledových poměrů na přechodech pro chodce či efektivitě tzv. uspořádání 2+1, aj. Neopomíjíme ani problematiku kapacity komunikací či organizace dopravy.
Díky autorům, kteří ochotně píší a dávají tak časopisu odborný obsah, díky lektorům, kteří články jako první čtou a posuzují a tím pomáhají držet odbornou kvalitu časopisu, díky všem, kteří v časopise inzerují a tím jej podporují a velké díky čtenářům, kteří časopis odebírají a dávají mu tím hlavní smysl. Tím více mě těší, že počet předplatitelů stále roste.
Přeji dobrý rok 2015
Jana Bartošová
šéfredaktorka
EDIP s.r.o.
Pařížská 1230/1, 301 00 Plzeň
www.edip.cz, e-mail: edip@edip.cz EDIP s.r.o. dopravní inženýrství Česká silniční společnost webdesign Vendys graphics